پایگاه مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی + مقاله بیس

مقالات ترجمه شده ، مقالات بیس و پژوهش مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا

پایگاه مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی + مقاله بیس

مقالات ترجمه شده ، مقالات بیس و پژوهش مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا

تازه های علمی ، اخبار و منابع دکتری ، مقالات ترجمه شده ، مقالات فارسی

بایگانی

۶۳ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

مقاله انگلیسی سازمان غیر دولتی با ترجمه فارسی (اصل مقاله رایگان)

فرزانه طمهاسبی | يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۹ ق.ظ

یک سازمان غیر دولتی

چکیده

هدف از این مطالعه ، مشخص کردن همکاری ها برای یادگیری مادام العمر در ترکیه توسط بنیاد Elginkan به عنوان یک سازمان غیر دولتی است . روش مطالعه موردی و تکنیک تجزیه و تحلیل توصیفی در این مطالعه مورد استفاده قرار گرفته است . نتایج نشان داده اند که بنیاد Elginkan ، پشتیبانی های مختلفی را برای آموزش و پرورش ارائه می دهد ، از جمله برنامه های کمک هزینه تحصیلی ، پروژه ها و مسابقات ایده های نو آورانه ، اعتبارات پژوهشی ، ساختن مدرسه ، حمایت از فعالیت های نشر ، تنظیم مراکز آموزش فنی و حرفه ای ، در نتیجه ، بسیاری از سازمان های صنعتی رضایت نیروی انسانی واجد شرایط خود را با استفاده از دوره های فنی و حرفه ای ، آموزش توسعه شخصی و حرفه ای ارائه شده توسط مراکز آموزش این بنیاد ، جلب کرده و سطح قابل توجهی از اشتغال ایجاد شده است .

کلید واژه ها : سازمان غیر دولتی ، آموزش مادام العمر ، آموزش بزرگسالان ، آموزش فنی و حرفه ای

———————————–

عنوان اصلی مقاله:  A unique contribution to lifelong learning in Turkey: Elginkan Foundation as a non-governmental organization

ترجمه فارسی عنوان:  یک همکاری منحصر به فرد برای یادگیری مادام العمر در ترکیه : بنیاد Elginkan به عنوان یک سازمان غیر دولتی

تعداد صفحات انگلیسی: ۶ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۱۱ صفحه


دانلود مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله انگلیسی کسب و کار الکترونیکی در سازمان 2017

فرزانه طمهاسبی | يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶ ق.ظ


چکیده

هدف- این مقاله دو هدف را دنبال می کند: اول، تجزیه و تحلیل تاثیر اندازه و دیگر عوامل سازمانی ( دانش فناوری اطلاعات، پشتیبانی خارجی فناوری اطلاعات و سطح تحصیلات کارمندان) بر بکارگیری کسب و کار الکترونیک . دوم، شناسائی تشابهات و تفاوت های میان این عوامل در سازمان های خرد، کوچک، متوسط و بزرگ.

طرح/ روش شناسی/رویکرد- مدل پیشنهادی به طور تجربی و با استفاده از داده های بخش کسب و کار الکترونیک W@TCH بررسی شده است. برآورد لوجیت برای کل نمونه و هر نوع از اندازه سازمان در بکارگیری کسب و کار الکترونیک به اجرا در آمد.

یافته ها- این مطالعه در یافت کلیه عوامل سازمانی تاثیر مثبت و قابل ملاحظه ای بر شدت بکارگیری کسب و کار الکترونیک دارند. هنگام بررسی تاثیر اندازه، چنین نتیجه گیری شد ، بیشتر احتمال دارد سازمان های متوسط و بزرگ با شدت بیشتری از کسب و کار الکترونیک استفاده کنند. اگر چه سازمان های متوسط و بزرگ شبیه بهم هستند، برخی تفاوت ها بین سازمان های کوچک و متوسط یافت شده است.تنها سازمان های کوچک از برون سپاری IT به عنوان یک عامل کلیدی جهت استفاده از کسب و کار الکترونیک استفاده می کنند.

محدودیت ها / کاربرد های تحقیق- این تحقیق بر اساس مجموعه داده های مقطعی انجام شده است. بنابراین تحقیقی طولی جهت مقایسه نتایج در طول زمان مورد نیاز خواهد بود. مطالعات آینده می توانند بر بکارگیری هر نوع فناوری کسب و کار الکترونیک به جای معیار جهانی بکارگیری کسب و کار الکترونیک تمرکز کنند. هم چنین مطالعات بعدی می توانند تفاوت های موجود در نسبت بکارگیری کسب و کار الکترونیک میان کشور ها را بررسی کنند.

کاربردهای عملی- این مقاله نتیجه می گیرد کمتر احتمال می رود سازمان های کوچک و خرد در مقایسه با سازمان های بزرگ و متوسط ، کسب و کار الکترونیک را به اجرا در آورند. عامل تاثیرگذار دیگر بر کسب و کار الکترونیک ، تحصیلات نیروی کار است که بیان می کند آموزش می تواند جایگزین استخدام کارکنان IT شود. برون سپاری فعالیت های IT یک استراتژی مناسب برای شرکت های کوچک است.

ارزش/ اصالت- این مقالهبه ادبیاتکسب و کار الکترونیکیاز طریق شواهدجدیدی ازاهمیتاندازه وسرمایه انسانیکمک می کند. علاوه بر این، تجزیهوتحلیلیبرایهرنوع ازاندازه سازمانانجام شده است، که این امر مقایسهنتایج را اجازه میدهد.

کلمات کلیدی- کسب و کار الکترونیکی، سازمان های کوچک تا متوسط، دانش فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیکی.

———————————————

عنوان اصلی مقاله:  The influence of organizational factors on e-business use: analysis of firm size

ترجمه فارسی عنوان:  تاثیر عوامل سازمانی بر بکارگیری کسب و کار الکترونیکی :  تجزیه و تحلیل اندازه شرکت

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۹ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۱۸ صفحه


دانلود مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله انگلیسی مدیریت کسب و کار الکترونیکی 2017

فرزانه طمهاسبی | يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۵ ق.ظ


چکیده

توسعه سریع اینترنت و کسب و کارهای الکترونیکی سبب شده تا بانکداری اینترنتی و بخشهای مالی انگیزه ای برای تشویق مشتریان خود در راستای استفاده آنلاین بانکی بیابند. این مقاله به توضیح استفاده از بانکداری اینترنتی توسط مشتریان خرده فروشی هنگ کنگ می پردازد. ایتن مقاله تلاش می کند تا از سه زاویه به اهمیت بانکداری اینترنتی هنگ کنگ بپردازد:

  • نرخ استفاده فعلی از بانکداری اینترنتی؛
  • تاثیرات سودمندی مشاهده شده، استفاده آسان تجربه شده، قابلیت نوآوری فردی در فناوری اطلاعات و ریسک مشاهده شده؛
  • تاثیرات بالقوه بر روی فعالیت استراتژیک سازمان های بانکداری که در بازار هنگ کنگ کار می کنند؛

ساختارهای تحقیق بر اساس مدل قبول فناوری تهیه شده اند و شامل دو مولفه دیگر هستند که عبارتند از قابلیت ابتکاری یا نوآوری پذیری و ریسک مشاهده شده. فرضیه ها ایجاد شدند و سپس با استفاده از رابطه پیرسون و تست t ساختار بندی و تست شدند. دریافتیم که فاکتورهای خاصی رابطه مثبتی با استفاده از بانکداری اینترنتی دارند و به همین دلیل، استراتژی بخش خدمات بانکداری را می توان به شکل بهتری اصلاح کرد تا به نیازها و منحنی بازار هنگ کنگ برسد.

کلمات کلیدی : بانکداری اینترنتی؛ کسب و کار الکترونیکی؛ هنگ کنگ؛ مزیت رقابتی؛ استراتژی؛

————————————-

عنوان اصلی مقاله:  Factors affecting the adoption of Internet Banking in Hong Kong—implications for the banking sector

ترجمه فارسی عنوان:  مولفه های تاثیر گذار بر روی استفاده از سیستم بانکداری اینترنتی در هنگ کنگ مفاهیمی برای بخش بانکداری

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۶ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۵۰ صفحه


دانلود مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله ترجمه شده مدیریت شهری 2017

فرزانه طمهاسبی | يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۰ ق.ظ

چکیده :

این پژوهش رابطه بین فرم شهری و انتشار دی اکسید کربن از مناطق شهری را در پنجاه شهر ژاپن بررسی و مطالعه می کند . در این پژوهش از نقشه های دیجیتالی کرانه اداری به منظور برداشت مناطق شهری از تصاویر ماهواره ایی استفاده شده است . تصاویر برداشت شده به دو دسته باینری طبقه بندی شده اند : نقاط شهری پر از ساختمان و سایر مناطق دیگر . داده های نواحی مختلف نیز برای انتشار دی اکسید کربن در سطح شهرها با استفاده از منابع منتشر شده در سال ۲۰۰۵ به دست امده است . به منظور بیان کردن کیفیت فرم های شهری از دو روش استفاده کرده ایم . روش اول مربوط به متریک ها و شاخص های چشم اندازی است که به هم فشردگی و پیچیدگی قطعه زمین های مسکونی را شرح می دهند و روش دوم میزان نرخ کاهش مناطق شهری از مرکز شهر را با به کارگیری بافرهای دایره ایی شکل بیان می کند . نتایج به دست آمده نشان می دهند که بین شاخص های فضایی فرم شهر و انتشارات ناحیه ایی دی اکسید کربن در بخش های مسافرتی و مقیم رابطه و همبستگی وجود دارد . از طرفی هم بین به هم فشردگی و پیچیدگی و انتشار دی اکسید کربن در پژوهش ما رابطه ایی معکوس وجود دارد و در پژوهش پیشنهاد نموده ایم که پراکندگی کم و فشردگی شهر ها در مقایسه با شهر های پراگنده می توانند در بخش حمل و نقل مسافر دی اکسید کربن کمتری را منتشر کنند . پژوهش ها نشان می دهند که شهر هایی که دارای تراکم پایین تری هستند و افراد مقیم کمتری را به خود اختصاص داده اند ، دی اکسید کربن کمتری را منتشر می کنند اما با افزایش سکونت گاههای در مرکز شهر می توانند دی اکسید کربن بیشتری را در آن بخش و ناحیه منتشر کنند . در کل به نظر می رسد که پیچیدگی ، نقش مهمی را در انتشار این گاز گلخانه ایی ایفا نمی کند . همچنین پژوهش ما نشان می دهد که جمعیت کمتر و شهر های پراکنده تر می توانند دی اکسید کربن کمتری را منتشر کنند .

واژگان کلیدی : فرم مناطق شهری ، انتشار دی اکسید کربن ، شهر ها ، ژاپن

——————————————–

عنوان اصلی مقاله:  Relationship between urban form and CO2 emissions: Evidence from fifty Japanese cities

ترجمه فارسی عنوان:  رابطه بین فرم شهری و انتشار دی اکسید کربن با بررسی پنجاه شهر ژاپن

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۳ صفحه

دانلود مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله ترجمه شده نام تجاری(برند)

فرزانه طمهاسبی | يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸ ق.ظ


چکیده
هدف – یکی از روندهای مهم در خرده فروشی ظهور برندهای فروشگاهی اعلاء است. اگرچه برندهای(نشان­های تجاری) فروشگاهی نقش مهمی در استراتژی های فروشگاه­های مواد غذایی ایفا می­کنند، بسیاری از فروشندگان قیمت را بر کیفیت ترجیح می­دهند و اغلب تمایل به سرمایه­گذاری روی ترفیعات فروشگاه دارند، در حالی که از تبلیغات نام تجاری غفلت می­کنند. هدف این مقاله ارائه یک چهارچوب مفهومی و ادغام عوامل مربوط به تبلیغات است که به صورت تجربی مورد آزمایش قرار گرفته است.

طرح / روش شناسی / رویکرد – داده ها از طریق یک نظرسنجی از ۲۰۶ شرکت کننده به طور تصادفی در میان خریداران بزرگسال مواد غذایی جمع­آوری گردید. این پژوهش از روش تحلیل عاملی و تحلیل مسیر با AMOS 17 و مدل سازی معادله ساختاری (SEM)، بر اساس رویکرد حداکثر احتمال استفاده کرده است.

یافته ها – نتایج تحقیق نشان­دهنده اثرات ایجاد یک نام تجاری فروشگاهی قوی و پایدار از طریق تبلیغات و نوآوری است. کیفیت درک شده یک نام تجاری(برند) فروشگاهی به عنوان مهم ترین عامل در پیش­بینی قصد خرید نام تجاری فروشگاهی شناخته شده است و تبلیغات اثر غیر مستقیمی بر کیفیت درک شده، از طریق متغیرهای نشانه های بیرونی و کشش دوستداران تازه دارد.

پیامدهای عملی – به خرده فروشان توصیه می­شود تخصیص بودجه های تبلیغاتی خود را تغییر دهند. همراه با ترفیعات درون فروشگاهی، خرده فروشان باید سرمایه گذاری بیشتری روی تبلیغات نام تجاری فروشگاهی و ارائه نوآوری، به منظور ایجاد یک نام تجاری قوی و پایدار کنند. هزینه های تبلیغات می تواند با رشد کل فروش فروشگاه و حاشیه ناخالص فروشگاه جبران گردد.

اصالت / ارزش ارزش و اصالت این مطالعه در چارچوب مفهومی ارائه شده به منظور بررسی اهمیت ایجاد یک نام تجاری قوی فروشگاهی از طریق تبلیغات و نوآوری از نقطه نظر رفتارشناختی نهفته است.

کلمات کلیدی: گرایش تبلیغات، نام تجاری(برند) فروشگاهی، کیفیت درک شده، نشانه­ های بیرونی، ویژگی­های مصرف کنندگان، تبلیغات، علائم تجاری، فروشگاه ها، رفتار خرید

————————————–

عنوان اصلی مقاله:  Does advertising matter to store brand purchase intention? A conceptual framework

ترجمه فارسی عنوان:  آیا تبلیغات، اثری قصد خرید برندِ(نشان تجاری) فروشگاهی دارد؟ یک چهارچوب مفهومی

تعداد صفحات انگلیسی: ۹ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۲۱ صفحه


دانلود مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله انگلیسی مدیریت بیمه با ترجمه فارسی

فرزانه طمهاسبی | يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶ ق.ظ


چکیده :

برنامه های ارشد در رشتۀ مدیریت دولتی گویای دو روند می باشد و علیرغم ضد و نقیض بودن، هم همگرایی و هم اختصاصی بودن تحمیل شده توسط واقعیت های قاره ایی / ملی را بیمه می کنند :

  • تمرکز موضوعی بر مدیریت دولتی (MPM)، سیاست های دولتی (MPP)، امور دولتی (MPA)
  • تنوع و گوناگونی محتوا و روش های تعلیمی مربوط به سنت ها و توسعه های عمومی ملی

کار روی افزایش و ارتقای حوزۀ آموزش عالی اروپا (EHEA) در وضعیت اعمال وصول اعلانیۀ Bologna مشهودتر است. کنفرانس اداری اخیر EHEA و سومین Forum سیاست Bologna در بخارست براین تأکید داشته است که EHEA براساس اصول مشترک اروپایی و بین المللی سازی رو به رشد آموزش عالی بر پا می گردد و HEI ها فرصت ارزیابی، معتبرسازی یا ممیزی که فعالیت های گوناگون آن ها را با هم تلفیق می کند و دارای ارزش افزودۀ بین المللی است را با آغوش باز می پذیرد. تمرکز کشورهای EHEA بر ارتقای بیمه کیفیت در (QA) در آموزش عالی در ساخت مؤسشسه ایی و ترویج محتوی و شیوه ها همساز در سطح اروپا بیان شده است. ضرورت بین المللی سازی برنامه نیز تحت حمایت و پشتیبانی سازمان های فراملی QA و پروژه های متعدد هدف گذاری شده در برنامه های مشترک می باشد. در این موقعیت، هدف مقالۀ حاضر ارائه مدالیته ها و شیوه های مناسب برگرفته از ارزیابی های خارجی QA برای کیفیت برنامه ها در حوزۀ مدیریت دولتی که توسط آژانس رومانیایی بیمه کیفیت در آموزش عالی (ARACIS) و اتحادیۀ اروپایی معتبرسازی مدیریت دولتی (EAPAA) برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در مدرسۀ ملی مطالعات سیاسی و مدیریت دولتی در بخارست کشور رومانی به شیوۀ تطبیقی می باشد. چهارچوب کلی تحقیق براساس اولویت های اتحادیۀ اروپایی بیمۀ کیفیت در آموزش عالی (ENQA) ارائه خواهد شد و مبتنی بر گزارشات خود ارزیابی و هم چنین گزارشات ارزیابی خارجی که اخیراً توسط متخصصان ARACIS و EAPAA حاصل گردیده می باشد.

کلید واژگان : بیمه کیفیت در آموزش عالی، چهارچوب اروپایی بیمه کیفیت، روش شناسی های ارزیابی تطبیقی

——————————————–

عنوان اصلی مقاله:  Quality Assurance in Bachelor and Master Programmes in Public Administration. A Comparative Study

ترجمه فارسی عنوان:  بیمه کیفیت در برنامه های لیسانس و ارشد مدیریت دولتی : مطالعۀ تطبیقی

تعداد صفحات انگلیسی: ۴ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۶ صفحه


دانلود مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله ترجمه شده عملکرد شرکت دولتی 2016

فرزانه طمهاسبی | يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴ ق.ظ


خلاصه:

رئیس هیئت مدیره، رهبر هیئت مدیره، مسئول اطمینان حاصل نمودن از مؤثر بودن هیئت مدیره ، برقراری ارتباط با سهامداران و روابط خوب بین هیئت مدیره می باشد. در حالی که مدیر ارشد اجرایی (CEO) نقش مهمی در مدیریت و اطمینان از اجرای تجارت ایفا می کند. این مطالعه به بررسی ویژگی های مدیر عامل و رئیس مرتبط با شرکت های دولت (GLCs) در مالزی با عملکرد شرکت با استفاده از یک نمونه از ۸۰ شرکت برای دوره ۲۰۰۵-۲۰۰۹ می باشد.این مطالعه نشان می دهد که ارتباط های مثبتی بین سن رئیس ، قومیت، اندازه شرکت و سن شرکت ، در زمان نشان دادن بازگشت دارایی (ROA) وجود دارد. از لحاظ ویژگی های مدیر عامل شرکت، رابطه های منفی برای صلاحیت های حرفه ای وجود دارد. سن CEO، سن شرکت با ROA.در مجموع، می توان نتیجه گرفت که عواملی مانند سن، قومیت، صلاحیت حرفه ای، اندازه شرکت و سن شرکت عملکرد شرکت را تحت تاثیر قرار می دهند.

 

کلمات کلیدی: شرکت های دولتی مرتبط، مدیر عامل شرکت، رئیس هیئت مدیره، مالزی

————————————–

عنوان اصلی مقاله:  Do characteristics of CEO and Chairman influence Government- Linked Companies performance?

ترجمه فارسی عنوان:  آیا ویژگی های مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره بر عملکرد شرکت های مرتبط دولتی تأثیر دارند؟

تعداد صفحات انگلیسی: ۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۷ صفحه


دانلود مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله ترجمه شده یکپارچه سازی زنجیره تامین 2017

فرزانه طمهاسبی | يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۲ ق.ظ


چکیده

محیط تجاری در حال تغییر که در آن سازندگان کار می کنند، نیاز طرح ریزی فرایندهای تولید موثرتری را ایجاد می کند و روش های کنترل کننده که قادر به سرو کار داشتن با بی ثباتی های ناشی از فرایندهای داخلی و تحویل های خارجی است هستند.

هدف از این مقاله ارائه روشی برای طرح ریزی تولید و نیز نظارتی قابل عرضه در موقعیت های مختلف زنجیره تامین است که قادر به غلبه بر محدودیت های سیستم های MRP/ERP استاندارد در تغییر محیط باشد است. چارچوب مفهومی در این روش شامل راه حلهای پیوندی و جریان مواد در زنجیره تامین است. نویسندگان در رابطه با نحوه استفاده از رویه های نمایش میانگیر TOC و چگونگی کمک آن به بهبود کنترل تولید تطابق یافته و جریان مواد در زنجیره تامین بحث می کنند. نهایتا این مقاله کاربرد روش استادانه در ایجاد سیستم مبتنی بر بخش را ارائه می کند که بخش های مشترک در زنجیره تامین را یکپارچه سازی می کند.

کلمات کلیدی : کنترل و طرح ریزی تولید، نظریه موانع، سیستم های مبتنی بر ارگان، زنجیره تامین.

———————————————

عنوان اصلی مقاله:  THE PROPOSAL OF PRODUCTION PLANNING AND CONTROL SYSTEM APPLICABLE BY SUPPLY CHAIN INTEGRATION THROUGH AGENT-BASED SOLUTIONS

ترجمه فارسی عنوان:  طرح برنامه ریزی تولید و سیستم کترل قابل استفاده در یکپارچه سازی زنجیره تامین در راه حل های مبتنی بر ارگان

تعداد صفحات انگلیسی: ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۱۹ صفحه


دانلود مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله انگلیسی مدیریت زنجیره تأمین با ترجمه فارسی

فرزانه طمهاسبی | يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹ ق.ظ

چکیده‌


هدف– هدف از این مقاله بررسی روش شکل گیری تفکر زنجیره تأمین طی ۲۰ سال گذشته می­باشد. این مهم با بررسی مقالات منتشر شده در ۱۰ مجله برتر در زمینه مدیریت زنجیره تأمین صورت می­پذیرد. با گسترش ادبیات مرتبط با مدیریت زنجیره تأمین، روش تحلیل ویژگی­های این مجموعه مجلات در طی زمان تغییر پیدا نموده و شناسایی چالش­های مهم مدیریت زنجیره تأمین در دهه جدید را قادر ساخته است.  

طرح/ متدلوژی/رویکرد– ترکیبی از روش­های تحلیل شبکه­های اجتماعی و تحلیل استنادات در این مطالعه مورد استفاده قرار گرفت. استنادات درون و میان مجلات جمع آوری و با معیارهای تحلیل شبکه­های اجتماعی، الگوهای ارتباطی میان و درون مجلات، انسجام مجموعه مجلات و نقش هر یک از مجلات در اشاعه دانش مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

یافته­ها– نتایج نشان داد که ساختار و محتوای موجود میان مجلات از مدیریت عملیات به سمت مدیریت زنجیره تأمین تمایل پیدا کرده است، همچنین هر چند میزان انسجام مجلات بهبود یافته است ولیکن هنوز هم خلاهایی به سبب کمبود خود استنادی متقابل میان مجلات و ظهور ۳ شاخه متفاوت در مجلات به چشم می­خورد.

محدودیت­های تحقیق/ ملاحظات– این مطالعه منعکس دهنده میزان رشد مدیریت زنجیره تأمین با مشاهده تعدادی از مجلات آکادمیک طی ۲۰ سال گذشته می­باشد، اما می­توان بازه زمانی مطالعه را گسترش داد و مجلات و مطالعات بیشتری به منظور شناسایی مسایل توسعه مورد بررسی قرار داد.

ملاحظات عملی– این مطالعه ماهیت میان رشته­ای زنجیره تأمین را به اثبات رسانده و فرصتی به منظور تحقیق در مدیریت زنجیره تأمین و درک نقش محوری آن در مطالعه سیستم­های درون سازمانی پدید می­آورد.

اصالت/ارزش– مطالعات کتابشناختی در طی سالیان گذشته در رشته­های متعددی انجام گرفته است. تحقیق در خصوص محل ارتباط دانش با خود استنادات میان مقالات و مجلات مورد مطالعه شواهد محکمی در خصوص تغییر ویژگی­های این رشته ارائه نموده است.

کلمات کلیدی– مدیریت زنجیره تأمین، تحلیل شبکه ­های اجتماعی، تحلیل استنادات، مطالعات کتابشناختی، مجلات.

—————————————————

عنوان اصلی مقاله:  The intellectual structure of the supply chain management discipline: A citation and social network analysis

ترجمه فارسی عنوان:  بررسی ساختار فکری مدیریت زنجیره تأمین با استفاده از تحلیل استنادات و تحلیل شبکه¬های اجتماعی

تعداد صفحات انگلیسی: ۳۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۲۴ صفحه


دانلود مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله ترجمه شده برندهای ملی

فرزانه طمهاسبی | يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۸ ق.ظ

چکیده 

این مطالعه با دو رویکرد به بررسی ارزش علایم تجاری بخش خصوصی برای مصرف کنندگان پرداخته ایم: اول، ارزیابی موضوعی ارتباط دریافتی بین قیمت و کیفیت برند بخش خصوصی (PL) و محصولات برند ملی (NB) بر مبنای پاسخ های ارزیابی مدّنظر بوده و دوم معیارهای عینی قیمت و کیفیت برچسب های خصوصی و برندهای ملی ای که به وفور در ایالات متحده یافت می شوند، مورد توجه قرار گرفته اند. عموماً قیمت به عنوان علامتی دالّ بر کیفیت برای برند ملی قلمداد می شود ولی در مورد برچسب خصوصی صدق نمی کند و حاکی از آن می باشد که اطلاع رسانی به مصرف کننده همگام با بهبود کیفیت برچسب خصوصی صورت نمی پذیرد. ارزیابی عینی فاصله کیفی موجود بصورت پتانسیلی بین PL ها و NB ها نشان دهنده آن است که پرداخت در ازای کیفیت NB های مشاهده شده در گذشته بصورت قابل توجهی از بین رفته است. در واقع مصرف کنندگان در میان برچسب های خصوصی به دنبال قیمت های پایین تر می باشند. در عوض، قیمت های بالاتری که برای برندهای ملی می پردازند، در انطباق با برآورد پرداخت قیمت حقیقی مربوط به آن می باشد.

 

کلمات کلیدی: برچسب خصوصی، برندهای ملی، قیمت، کیفیت، ارزش، مصرف کنندگان.

———————————

عنوان اصلی مقاله:  The valueofprivatelabelbrandstoU.S.consumers:Anobjectiveand subjective assessment

ترجمه فارسی عنوان:  ارزش برند های دارای برچسب خصوصی برای مصرف کنندگان ایالات متحده: یک ارزیابی موضوعی و عینی

تعداد صفحات انگلیسی: ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۱۶ صفحه


دانلود مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی