پایگاه مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی + مقاله بیس

مقالات ترجمه شده ، مقالات بیس و پژوهش مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا

پایگاه مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی + مقاله بیس

مقالات ترجمه شده ، مقالات بیس و پژوهش مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا

تازه های علمی ، اخبار و منابع دکتری ، مقالات ترجمه شده ، مقالات فارسی

بایگانی

مقاله ترجمه شده حسابداری مدیریتی

فرزانه طمهاسبی | دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۱ ق.ظ


چکیده:
هدف– هدف این مقاله، ارائه تفسیری در زمینه ” اصول کیفی پژوهش در حسابداری مدیریتی: دلایل عقلانی، مشکلات و قابلیت (توان بالقوه)” مقاله­ی نوشته شده توسط یوهانی وایویو است.

طراحی/ شناسایی روش/ رویکرد– راهکار مورد نظر، ترسیم الگوهای پژوهشی جایگزین برای گسترش تعریف و بررسی پژوهش کیفی در زمینه اصول حسابداری مدیریتی است.

یافته ها – این مقاله بسیاری از دستورالعمل های موجود در مقاله “وایویو” را تأیید می کند اما تعریف و بررسی پژوهش کیفی در زمینه اصول حسابداری مدیریتی به منظور تشخیص مرزهای مبهم، با استفاده از تحقیقات میدانی جامع­تر را گسترش می دهد تا شامل تحقیقات میدانی کیفی بیشتری از منظر مثبت / کارکردگرا بشود. به همین ترتیب، نیاز به تحقیق کیفی برای به چالش کشیدن کتاب درسی (رساله)، اقتصاد و نمایندگی هایی برای ارائه مشاوره در زمینه حسابداری مدیریتی تصدیق و تأیید شده، اما انتظار می رود که طیف وسیعی از واسطه ها بتوانند پتانسیل لازم برای ایجاد پژوهش کیفی در هر دو مورد تحقیقات کمی و کیفی موجود فعلی را مشخص نمایند. همچنین، این مقاله به دنبال گسترش بحث مطالعه ویژگی های طراحی مشروع و روش جمع آوری داده هاست و بر اهمیت تطبیق طرح پژوهشی با موضوع مورد تحقیق تاکید می کند.

اصالت / ارزش – این مقاله بر ارزش کثرت گرایی و جامعیت در انتخاب روش و شناخت آن تأکید دارد.
واژه های کلیدی تحقیق کیفی، حسابداری مدیریتی

——————————–

عنوان اصلی مقاله:  Qualitative management accounting research: rationale, pitfalls and potential A comment on Vaivio (2008)

ترجمه فارسی عنوان:  تحقیق کیفی در زمینه حسابداری مدیریتی: دلایل عقلانی، مشکلات و قابلیت (توان بالقوه) اظهار نظر در مورد کار تحقیقاتی وایویو (۲۰۰۸)

تعداد صفحات انگلیسی: ۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۱۱ صفحه


دانلود فایل مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

حسابداری مدیریتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی