پایگاه مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی + مقاله بیس

مقالات ترجمه شده ، مقالات بیس و پژوهش مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا

پایگاه مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی + مقاله بیس

مقالات ترجمه شده ، مقالات بیس و پژوهش مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا

تازه های علمی ، اخبار و منابع دکتری ، مقالات ترجمه شده ، مقالات فارسی

بایگانی

۱۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

مقاله ترجمه شده سیستم عایق ترانسفورماتورها 2016

فرزانه طمهاسبی | دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶ ق.ظ


چکیده:

هدف از این مقاله ،بررسی شیوه های حسابداری مدیریت زیست محیطی، به ویژه فعالیت هایی که در سازمان های مالزی انجام می گیرد وهمچنین جاری ساختن اصول شریعت درانطباق بافعالیت های حسابداری زیست محیطی .یک پرسشنامه آنلاین برای جمع آوری داده ها به تمام سازمان های مالزی که دارای گواهی ثبت ۱۴۰۰۱ هستند و فدراسیون ساخت مالزیایی ها ارائه شد (FMM (.این نظر سنجی نشان داد که این سازمان ها تا حد زیادی ،شیوه های حسابداری مدیریت زیست محیطی را اجرا می کنند.اجرای شیوه های حسابداری مدیریت زیست محیطی ،ممکن است برای غلبه بر مشکلات حسابداری مدیریت سنتی که نمیتواند هزینه های پنهان محیط زیست را برآورد کند،مفید به فایده واقع شود.

—————————————–

عنوان اصلی مقاله:  Environmental management accounting practices and Islamic corporate social responsibility compliance: evidence from ISO14001 companies

ترجمه فارسی عنوان: شیوه های حسابداری مدیریت محیط زیست و انجام مسئولیت های اجتماعی شرکت های بزرگ

تعداد صفحات انگلیسی: ۹ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۱۲ صفحه


دانلود فایل مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله ترجمه شده درآمد در بخش حسابداری 2017

فرزانه طمهاسبی | دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶ ق.ظ

چکیده

کیفیت اطلاعات حسابداری، به وسیله ی ظرفیت آن برای تصرف واقعیت در مورد موقعیت مالی و عملکرد شرکت ها در مقابله با اعضای علاقه مند، تعیین شده اند.در بورس اوراق بهادار، کیفیت اطلاعات حسابداری مشاهده شده از نقطه نظر اعتبار را می توان از طریق نفوذ نتایج در صورتهای مالی ارزش بازار این شرکت ها، ارزیابی کرد. هدف از این پژوهش، برآورد و آزمون وجود تأثیر اطلاعات حسابداری در ارزش بازار، براساس رگرسیون خطی چندگانه است. نمونه های آنالیز شده، شامل BSE 64شرکت های ثبت شده، مابین سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ می باشد که داده های آن از صورتهای مالی سالانه وموقت جمع آوری شده اند. نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که اطلاعات حسابداری در صورتهای مالی موقت، تأثیر بیشتری بر ارزش بازار نسبت به اطلاعات در صورتهای مالی سالانه، دارد.

کلید واژه ها: ارزش منصفانه، اطلاعات حسابداری، ارزش دفتری، درآمد، ارزش بازار.

———————————

عنوان اصلی مقاله:  Fair value accounting and market reaction: evidence from Romanian listed companies

ترجمه فارسی عنوان:  حسابداری ارزش منصفانه و واکنش بازار: شواهد از شرکت های ثبت شده ی رومانیایی

تعداد صفحات انگلیسی: ۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۱۱ صفحه


دانلود فایل مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله انگلیسی سیستم های اطلاعات حسابداری با ترجمه فارسی

فرزانه طمهاسبی | دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۵ ق.ظ

یده

این مقاله، نقش فعلی و آینده ی سیستم های اطلاعات حسابداری را با تجزیه وتحلیل مسئولیت های اصلی حسابداران و حرفه ای های مالی نشان می دهد. در حالی که در حال حاضر چند یک از این مسئولیت ها به طور مناسب توسط پاسخ و فناوری های سنتی پشتیبانی شده اند، دیگر مسئولیت ها، چالش هایی را نشان می دهند که هنوز پاسخ های مناسب را ندارند و به همین دلیل سزاوار تمرکز در تحقیقات آینده می باشند.

این کار، پاسخ های آینده ی فناوری به چالش های دامنه ی حسابداری، مانند گزارش های تأیید و خارجی را پیش بینی می کند. فن آوری های شناسایی شده، شامل موارد زیر می باشد: سرویس های وب، دستگاه های تلفن همراه، محاسبات ابری، اسکن های زیست محیطی، هوش کسب وکار، یکپارچه سازی نرم افزار شرکتی، مدیریت فرآیند کسب وکار، ابزارها و فنون حسابرسی به کمک کامپیوتر و داده های بزرگ.

کلید واژه ها: حسابداری، سیستم های مدیریت اطلاعات، سیستم های اطلاعات حسابداری، دستگاه های تلفن همراه، ابر رایانه، اسکن محیط زیست، اطلاعات کسب وکار، یکپارچه سازی نرم افزار شرکتی، مدیریت فرآیند کسب وکار، تکنیک ها و ابزارهای حسابرسی به کمک کامپیوتر.

———————————–

عنوان اصلی مقاله:  Accounting Information Systems: Tradition and Future Directions

ترجمه فارسی عنوان:  سیستم های اطلاعاتی حسابداری: دستورالعمل های سنتی و آینده

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۱ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۲۱ صفحه

دانلود فایل مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله انگلیسی حسابرسی داخلی با ترجمه فارسی

فرزانه طمهاسبی | دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳ ق.ظ


چکیده

این مقاله به بررسی نقادانه روابط بین حسابداری، اخلاق و   مفهوم وجود بشر می پردازد. با استفاده از یک روش نقادانه، داده ها و روش های اورت و ترمبلی ۲۰۱۴، به این موضوع پرداخته می شود که نقش اخلاقیات در بازار های سرمایه گذاری چیست. با استاند با کار های میلات کاندرا، و ارایه دیدگاه هایی در هصوص تقلب ورلد کام، می توان به این قضیه پی برد که موضوعات سبکی، وزن و باسمه چه نشانه ای از رویکرد های اخلاقی در حسابداری می باشند.

لغات کلیدی: نقادانه، اخلاقیات،   حرفه حسابداری، وجود، حسابرسی داخلی،باسمه ای، سبکی،   میلان کاندورا، افشا گری تقلب

——————————-

عنوان اصلی مقاله:  Accounting, ethics and human existence: Lightly unbearable, heavily kitsch

ترجمه فارسی عنوان:  حسابداری، اخلاق  و وجود انسان: کمی غیر قابل تحمل، به شدت سطحی و بی ارزش

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۳ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۴۱ صفحه


دانلود فایل مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله ترجمه شده چشم انداز یادگیری در حسابداری

فرزانه طمهاسبی | دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲ ق.ظ


خلاصه:

هدف از این مقاله بررسی چشم انداز یادگیری به وسیله موبایل برای دانشجویان دانشگاه ها که درس های حسابداری دارند می باشد و همچنین تشخیص تفاوت های این چشم اندازها و بهره مندی از فن آوری موبایل در درس حسابداری است. داده ها توسط ملاقاتهای چهره به چهره دیدار از دانش آموزان کلاس ۴ که ۲ یا چند درس حسابداری در برخی از برنامه ها در دانشگاه اکدنیز داشته اند جمع آوری شده. روش نمونه گیری آسان می باشد و از روش های نمونه گیری غیر تصادفی استفاده شده است. فرکانس ها سوالات دموگرافیک و میانگین و انحراف معیار برای اظهارات انجام می شود.

آزمون Mann Whiney U و Kruskal Wallis انجام شد تا مشخص شود که آیا تفاوت های قابل توجهی در دیدگاه های دانش آموزان در یادگیری همراه وجود دارد. دانش آموزان از دستگاههای موبایل به طور موثر برای درس حسابداری استفاده نکرده اند، اما علاقه مند به استفاده از دستگاههای موبایل در پشتیبانی فنی می باشد. آنها فکر می کنند یک سرویس قابل اعتماد با محتوای آسان برای کار با آن، برای یادگیری موثر باشد.

کلمات کلیدی: یادگیری با موبایل، حسابداری

———————————

عنوان اصلی مقاله:  A research about mobile learning perspectives of university students who have accounting lessons

ترجمه فارسی عنوان:  تحقیقی در مورد دیدگاه های آموزش همراه در مورد دانشجویانی که درس حسابداری دارند

تعداد صفحات انگلیسی: ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۱۱ صفحه


دانلود فایل مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله ترجمه شده حسابداری مدیریتی

فرزانه طمهاسبی | دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۱ ق.ظ


چکیده:
هدف– هدف این مقاله، ارائه تفسیری در زمینه ” اصول کیفی پژوهش در حسابداری مدیریتی: دلایل عقلانی، مشکلات و قابلیت (توان بالقوه)” مقاله­ی نوشته شده توسط یوهانی وایویو است.

طراحی/ شناسایی روش/ رویکرد– راهکار مورد نظر، ترسیم الگوهای پژوهشی جایگزین برای گسترش تعریف و بررسی پژوهش کیفی در زمینه اصول حسابداری مدیریتی است.

یافته ها – این مقاله بسیاری از دستورالعمل های موجود در مقاله “وایویو” را تأیید می کند اما تعریف و بررسی پژوهش کیفی در زمینه اصول حسابداری مدیریتی به منظور تشخیص مرزهای مبهم، با استفاده از تحقیقات میدانی جامع­تر را گسترش می دهد تا شامل تحقیقات میدانی کیفی بیشتری از منظر مثبت / کارکردگرا بشود. به همین ترتیب، نیاز به تحقیق کیفی برای به چالش کشیدن کتاب درسی (رساله)، اقتصاد و نمایندگی هایی برای ارائه مشاوره در زمینه حسابداری مدیریتی تصدیق و تأیید شده، اما انتظار می رود که طیف وسیعی از واسطه ها بتوانند پتانسیل لازم برای ایجاد پژوهش کیفی در هر دو مورد تحقیقات کمی و کیفی موجود فعلی را مشخص نمایند. همچنین، این مقاله به دنبال گسترش بحث مطالعه ویژگی های طراحی مشروع و روش جمع آوری داده هاست و بر اهمیت تطبیق طرح پژوهشی با موضوع مورد تحقیق تاکید می کند.

اصالت / ارزش – این مقاله بر ارزش کثرت گرایی و جامعیت در انتخاب روش و شناخت آن تأکید دارد.
واژه های کلیدی تحقیق کیفی، حسابداری مدیریتی

——————————–

عنوان اصلی مقاله:  Qualitative management accounting research: rationale, pitfalls and potential A comment on Vaivio (2008)

ترجمه فارسی عنوان:  تحقیق کیفی در زمینه حسابداری مدیریتی: دلایل عقلانی، مشکلات و قابلیت (توان بالقوه) اظهار نظر در مورد کار تحقیقاتی وایویو (۲۰۰۸)

تعداد صفحات انگلیسی: ۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۱۱ صفحه


دانلود فایل مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله انگلیسی حسابداری تعهدی و بودجه با ترجمه فارسی

فرزانه طمهاسبی | دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰ ق.ظ


خلاصه:

سه دهه گذشته زیر چتر مدیریت عمومی نوین (NPM) و مدیریت، تحول گسترده ای از حسابداری در بخش عمومی و بودجه از اساس نقدی به تعهدی دیده می شود. با این حال، عمده ای از تحقیقات بعدی، بیشتر در ارزیابی فنی این برنامه ها و کمتر بر اطلاع رسانی در مورد دانش ما از تعامل بین این برنامه ها و حسابداران متمرکز شده است.

همانطور که حسابداران بخش عمومی (PSAs) نهادهای مرکزی در چنین برنامه هایی هستند، هدف این مقاله تمرکز بیشتر بر پیکر بندی دوباره از هویت آنان می باشد. با استفاده از لنز نظری از بازیگر، شبکه، تئوری (ANT) و مفهوم آن از ترجمه، پژوهش حاضر در پی توضیح این است که چگونه PSAs متوجه می شود، از طریق معرفی تعهدی خروجی بر اساس بودجه بندی (AOBB) در دو کشور آلمان تبدیل می شدند.

تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که تغییر رژیم حسابداری یک راه سر راست نبوده است، بلکه حسابداران را با چالش های خاصی در عکس العمل به دستگاه های بهره متعددی که برای ثبت نام آنها در شیوه های جدید مورد استفاده قرار می گرفته است، مواجه می کرده. ما این رفتار را به یک جنبه وبری از PSAs هویت، که مانع رکود جدی پروژه و استراتژیهای مقاومت کل می شوند، بلکه مانع بسیاری از ثبت نام های راحت حسابداران در AOBB، و یا حتی پیشرفت اشتیاق ، لینک می کنیم. این مقاله نشان می دهد که گروههای متعددی از حسابداران، چالش های مختلف در هماهنگی با AOBB را تجربه کرده اند و اینکه هر کدام مصلحت و سرمایه گذاری ها را در توسعه با حسابداری تعهدی فرض کرده اند.

کلمات کلیدی: مدیریت عمومی جدید ، بخش عمومی ، هویت ، حسابداری تعهدی و بودجه ، بازیگر، شبکه، تئوری

—————————————-

عنوان اصلی مقاله:  The translationofaccrualaccountingandbudgetingandthe reconfigurationofpublicsectoraccountants’identities

ترجمه فارسی عنوان:  ترجمه حسابداری تعهدی، بودجه بندی و پیکر بندی دوباره از هویت های حسابداری بخش عمومی

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۲۸ صفحه


دانلود فایل مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله ترجمه شده تاریخچه حسابداری

فرزانه طمهاسبی | دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸ ق.ظ


چکیده:

بطور انکارناپذیری،امروز همه ی جنبه های زندگی اجتماعی از حسابداری جدایی ناپذیرند،اما موقعیت حسابداری مشخص نیست،ودر محافل دانشگاهی پیوسته مورد بحث قرار می گیرد. هنگامی که ما نمی توانیم جهت را به وضوح ببینیم،ما می توانیم برگردیم وبه گذشته نگاه کنیم. از تاریخ توسعه فرایند حسابداری،ما می توانیم به سرنخ ­های اسناد حسابداری نگاه بیندازیم. تاریخ یک چشم انداز جدید از تحقیق را به ما میدهد.

واژگان کلیدی: حسابداری، تاریخچه حسابداری، اقتصاد، مدیریت، ویژگی انضباط

———————————

عنوان اصلی مقاله:  An Analysis of the Attribute of Accounting Discipline from the Historical Process of Accounting Development

ترجمه فارسی عنوان:  تجزیه و تحلیل ویژگی انضباط حسابداری براساس روند تاریخی توسعه حسابداری(۲۰۱۳)

تعداد صفحات انگلیسی: ۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۹ صفحه


دانلود فایل مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله ترجمه شده حسابداری مالیاتی 2017

فرزانه طمهاسبی | دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶ ق.ظ


خلاصه:

ممیزی داخلی باید تبدیل به یک ستون حمایتی در اداره امور شرکت ها شود و، به طور کلی، در هر مدیریتی، و همچنین به عنوان ابزاری برای شناسایی خطراتی که اشخاص ممکن است به هنگام انجام فعالیت های خود با آشفتگی های زیست محیطی با آن مواجه شوند. از سوی دیگر، فعالیت های انجام شده بسیار متعدد و متنوع هستند و گسترش آنها اغلب پلی برای محیط های اساسی نهادها از کشورهای مبدا به صورت جامع است.

کلمات کلیدی:اداره، ممیزی، کنترل، بازده، مقررات

———————————-

عنوان اصلی مقاله:  The Role of Internal Audit regarding the Corporate Governance and the Current Crisis

ترجمه فارسی عنوان:  نقش حسابرسی داخلی در مورد اداره شرکت و بحران کنونی

تعداد صفحات انگلیسی: ۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۶ صفحه


دانلود فایل مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی

مقاله ترجمه شده بدهی های عمومی 2017

فرزانه طمهاسبی | دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶ ق.ظ

خلاصه

بدینوسیله این مقاله تحقیقات را بر یک عنصر مهم از بدهی های عمومی، یعنی شیوه های سالانه هزینه ها به سمت ابزار بدهی های عمومی دولتی توسعه یافته در طول دوره ۲۰۰۱ ۲۰۱۰ نشان می دهد. ما بر نشان دادن تاثیری که چنین هزینه هایی بر روی استراتژی مدیریت بدهی های عمومی تحت شرایط اقتصادی امروزه دارند، تحت تاثیر گرایش های بحران اقتصادی در سراسر جهان تلاش کردیم.

کلمات کلیدی: بدهی های عمومی، هزینه های سالانه، ابزار، استراتژی.

———————————–

عنوان اصلی مقاله:  Considerations upon the Evolution of Yearly Costs Afferent to the Instruments of Governmental Public Debt in Romania

ترجمه فارسی عنوان:  ملاحظاتی بر اساس تحول هزینه های سالانه بدست آمده به سمت بدهی های عمومی در رومانی

تعداد صفحات انگلیسی: ۶ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۸ صفحه


دانلود فایل مقاله و ترجمه

  • فرزانه طمهاسبی