پایگاه مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی + مقاله بیس

مقالات ترجمه شده ، مقالات بیس و پژوهش مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا

پایگاه مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی + مقاله بیس

مقالات ترجمه شده ، مقالات بیس و پژوهش مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا

تازه های علمی ، اخبار و منابع دکتری ، مقالات ترجمه شده ، مقالات فارسی

بایگانی

مقاله ترجمه شده اختلال افسردگی عمده- همراهی

فرزانه طمهاسبی | پنجشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳ ب.ظ

چکیده:

زمینه: اختلال استرس پس از سانحه(PTSD) و اختلال افسردگی عمده (MDD)   اغلب اوقات همزمان با هم و بعد از تجارب آسیب زا بروز می کند و در بهم ریختگی های عصبی نیز  ، در فاکتور حافظه کلامی و عملکرد اجرایی نقش مشترک دارند .  به هر صورت ،  تلاش مختصری در ارزیابی منظم نقش تشخیص MDD همراه، در مطالعات عصب شناختی در مورد افرادی با عارضه PTSD، صورت گرفته است.

هدف: هدف این تحقیق ، بررسی کاستی های عصب شناختی در بیماران PTSD همراه با و یا بدون MDD می باشد. ما فرض را بر این گذاشتیم که بیماران PTSD با MDD همراه (PTSD+MDD) به طور مشخص، کارایی  پایین تری در حافظه کلامی و عملکردهای اجرایی نسبت به بیماران PTSD بدون MDD همراه (PTSD-MDD)  از خود نشان می دهند.

روش: بیماران شرکت کننده در این تحقیق شامل ۱۴۰ نفر بیمار سر پایی میباشد  که یک نشانه از اختلال PTSD را بعد از  بروز یک سانحه ساده  آسیب زا داشته اند  و در گروه کنترل، در انواع مختلف درمان شرکت کرده اند.

داده های پایه عصب روان  شناسی (اعصاب و روان )،  بیماران با PTSD+MDD (n=84) و بیمارانی با PTSD-MDD (n=56) را با هم مقایسه کرده است.

نتایج: بیماران PTSD+MDD دارای کاستی های حافظه کلامی شدیدتر ، در یادگیری و بازیابی کلمات ، نسبت به بیماران با عارضه  PTSD هستند. هیچ تفاوتی میان دو گروه در یادآوری یک پاراگراف منسجم، تشخیص و تغییر میزان توجه و تداخل های  شناختی وجود ندارد .

نتیجه گیری: نتایج این تحقیق نشان میدهد که ، بروز   MDDهمرا ه ،  با مشخصه های  عصبی با آسیب دیدگی بیشتر ، ارتباط دارد  البته در این بین  تفاوت هایی در مورد فاکتور حافظه کلامی و نه  در مورد  فاکتور عملکردهای اجرایی وجوددارد . از نقطه نظر بالینی، آگاهی نسبت به عملکردهای مشخص حافظه کلامی در افرادی با PTSD و MDD همراه محدودتر میابشد و می تواند با نتایج درمانی ضایعه روحی ، که عمدتا بردرمان  روانی متمرکز است، مرتبط باشد.

کلمات کلیدی: عصب شناختی، شناختی،PTSD- اختلال افسردگی عمده- همراهی

——————————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله: the role of major depression in neurocognitive funcrioning in patients with posttraumatic stress disorder

ترجمه فارسی عنوان: نقش افسردگی عمده  ، در عملکردهای عصبی بیماران با اختلال استرس پس از سانحه

تعداد صفحات انگلیسی: ۶ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۱۰ صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی