پایگاه مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی + مقاله بیس

مقالات ترجمه شده ، مقالات بیس و پژوهش مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا

پایگاه مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی + مقاله بیس

مقالات ترجمه شده ، مقالات بیس و پژوهش مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا

تازه های علمی ، اخبار و منابع دکتری ، مقالات ترجمه شده ، مقالات فارسی

بایگانی

مقاله ترجمه شده ئوری اقتصاد خرد

فرزانه طمهاسبی | چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰ ق.ظ

چکیده

در مواردی که استراتژی شرکت مبتنی بر تنوع محصولات است یا اینکه صرفه‌جویی از طریق تنوع‌بخشی به محصولات و سیستم‌های ثبت اطلاعات به اندازه کافی پیشرفت نکرده باشند، برآورد هزینه را باید با استفاده از اطلاعات موجود انجام داد که در نتیجه آن خروجی‌های محدودی نیز بدست خواهیم آورد. در این تحقیق به تجزیه و تحلیل سیستم‌های اطلاعاتی در چنین شرایطی می‌پردازیم. این نوع برآورد هزینه را بر روی تولید سیم‌های مقاوم الکتریکی اجرا کردیم که بیش از هزار نوع خروجی داشته‌اند. در تحلیل علت و معلولی، فرایند زمانی را به عنوان محرک هزینه برای تخصیص هزینه سربار در نظر گرفته‌ایم.

بخاطر نبود اطلاعات جاری درباره آن دسته از مراحل تولیدی که مبتنی بر نیروی انسانی هستند، از برآوردهای استانداردی استفاده کرده‌ایم که هم سفارش‌های تولید گذشته و هم نظریه عملکرد مهندسی تولید را دربر گرفته است. پیشینه نظریه اقتصادخرد با روایی این عملکردها در تضاد است. ضمنا مسائل مهمی نیز وجود دارد که از آن جمله می‌توان به دشواری در دسترسی به اطلاعات اشاره نمود.

اگر چه برای برنامه‌ریزی تولید، این روش‌شناسی را مناسب یافتیم اما روش‌شناسی مذکور برای براورد فرایند زمانی مراحل تولیدی به صورت جداگانه کافی نیست، این در حالی است که توانسته‌ایم به عملکردهای تولیدی دست یابیم که قدرت تشریح بسیار بالایی دارند. این بخاطر وجود خطاهای جبرانی است که در برنامه‌ریزی روزانه اتفاق می‌افتد، اما با این حال در شرایطی که حاشیه سود پایین باشد، هزینه این تفاوتهای جزئی بسیار زیاد خواهد بود. از سوی دیگر، اگر از این عملکردها برای برآورد هزینه و تعیین قیمت استفاده کنیم، هنگامی که سفارش پذیرفته شده باشد ارقام بدست آمده قابل اتکا نخواهد بود.

با تمام اوصاف، بصورت کلی استفاده از برنامه‌ریزی برای تعیین ترتیب سفارش‌های تولیدی و در پی آن، بهبود کارایی عملیات و دستگاهها بسیار مفید خواهد بود.

کلمات کلیدی: EPF، برآورد هزینه، برنامه‌ریزی، صرفه‌جویی از طریق تنوع‌بخشی به محصولات، تئوری اقتصاد خرد

——————————————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله: ENGINEERING PRODUCTION FUNCTIONS FOR COST ESTIMATION

ترجمه فارسی عنوان: عملکرد مهندسی تولید برای برآورد هزینه

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۹ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۸۵۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین


برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی